Jak motywować siebie


Jednym z ważniejszych czynników decydujących o sukcesie w realizacji naszych postanowień lub marzeń jest uświadomienie i zdefiniowanie powodu – dlaczego chcemy coś w życiu zmienić.

Moment, w którym uświadamiamy sobie, że młodsi i zdrowsi już raczej nie będziemy jest najlepszym czasem aby zmotywować siebie do zadbania o zdrowie. Według Edwarda Stanleya „Ci, którzy myślą, że nie mają czasu na uprawianie sportu, prędzej czy później będą musieli znaleźć czas na chorobę”. A zatem, świadome podjęcie decyzji, że warto zrezygnować z leżenia na kanapie by zyskać większą sprawność fizyczną oraz siłę psychiczną może przynieść wymierne rezultaty.

Kolejną sprawdzoną metodą rozwijania motywacji do działania – jest stawianie sobie konkretnych, ale realnych celów. Jeżeli myślimy np. o poprawie stylu życia, to nie warto ograniczać się jedynie do założenia, że tym razem, będziemy więcej się ruszali. Nie warto również planować wielkich i spektakularnych działań. Korzystne jest natomiast zapisywanie na kartce kolejnych, drobnych ale konkretnych kroków prowadzących do realizacji naszych zamierzeń i powieszenie ich w widocznym miejscu lub nawet powiedzenie o nich rodzinie i znajomym. Określony cel jest łatwiej osiągnąć. Mając pozytywne odczucia, że tym razem udało się nam wytrwać, mamy większą motywację i chętniej wyznaczamy sobie kolejne takie same lub stopniowo trudniejsze zadania. W ten sposób wyrabiamy w sobie nawyki, które stają się częścią życia oraz kolekcjonujemy pozytywne doświadczenia, które nas wzmacniają i utwierdzają w przekonaniu, że jesteśmy efektywni.

W pracy nad rozwijaniem większej motywacji do działania, równie ważna jest organizacja i planowanie naszego codziennego dnia. Warto zadbać o równowagę między pracą, domem, a czasem poświęconym nam samym. Jeżeli jesteśmy przemęczeni – o wiele trudniej będzie znaleźć motywację do samorozwoju. Poszukujmy więc przestrzeni tylko dla siebie.

Osiągnięcie celu samo w sobie już jest nagrodą i zwrotnie motywuje do dalszej pracy oraz starań. Niemniej jednak, dodatkowo, nagrody zewnętrzne - takie jak np. sprawiony sobie drobny upominek, czy ekstrawaganckie doświadczenie kulinarne, również wzmacniają motywację do działania.

Polecane artykuły

Aktywność fizyczna

Istnieje kilka powodów,
dla których warto ćwiczyć stawy.
Poznaj ćwiczenia wzmacniające
stawy kolan, barków i bioder.

ZOBACZ

Nawyki żywieniowe

To, żę dieta może wpłynąć na nasze zdrowie i samopoczucie - nikogo już dzisiaj nie dziwi

ZOBACZ

Zapytaj naszego Eksperta!

Twoja wiadomość została wysłana